günler geçiyor...

5 Mart 2011 Cumartesi

AFFEDEBİLMEK,

       Öğretmen nasıl ki bir konuyu öğrettikten sonra imtihan ederse öğrencisini RABBİMDE önce öğretip akabinde kulunu imtihan ediyor.Hayatımda bunu çok yaşadım ve yine yaşıyorum...
      SANA HASET EDENİ AFFET DİYOR ALLAH(C.C)...Kız demiyor ;öldür demiyor , hatta öyleki heycana kapılıp çekişmeyi bile istemiyor....istediği hal ALLAHIN EMRİ GELİNCEYE KADAR ONU AFFET HOŞGÖRÜYLE DAVRAN....Sonrasında namazını dosdoğru kıl yani kendi yaptıklarınla ilgilen...Merkeze kendini koyarak kendinle uğraş,didin,yaptığın herşeyi ALLAH(cc)katında bulacaksın...Kim özü iyilik olarak yüzünü ALLAH'a tertemiz döndürür ve teslim ederse , işte onun Rabbi katında ecri vardır.Onlara hiç bir korku yoktur onlar mahzunda olacak değiller.....(bakara 109-112)

         Bugün bu sözler ablamın dilinden dökülürken çok canımı yakmamıştı ama akşam üzeri yakınıma düştü...Çok yakından birinin hastalığıyla irkildim -görüntüde çok yakın kalben çok uzak-...Bu kadar uzak düşmemizin en büyük sebebi HASETTİ....Öfkelendim önce bu hale... ne yapmıştım ki  bukadar uzağa atılacak dedim kendi kendime.....korktum sonra karşımdaki insanın yanıdaki bu hasetten ve şerrinden...şaşırdım kaldım ne yapmak lazım diye...Dost yarama merhem oldu unuttun mu! bugün söylenenleri diye...(Allah için kurulan kardeşlik ne güzel elhamdülillah) Kalbime sekinet indi adeta ....Affetmek zor ama Rabb öyle istiyor...Hakkını savunmak adına bile didişmeden HOŞGÖRÜYLE burdan çıkmamız isteniyor...Allah herşeye Kadiri öğretiyor...Hesabı ona bırakarak çekilmeyi yada affede affede affa layık kul olabilmeyi hatırlatıyor..... Zor olanın ecri  büyük olacakla gönlü ferahlatıyor ....Sonra ablacığımın nasihati geldi gönlüme;daralınca Efendimizin(sav)duasına yapışın dedi
   "ALLAHIM ! BU  MUSİBETTEN ECRİMİ VER,BENİ DAHA İYİSİYLE KARŞILAŞTIR"
RABBİM! Efendimizin güzel kulluğundan bize de lutfet...affa layık kul kıvamını bizlere nasıb et...

3 yorum:

  1. canım benim,yaşarken ne altından kalkılmaz gözüküyor imtihanlar,ama taşıyamayacağımız yüklenmez-yecek inş....
    kardeşinin yarasına merhem olmak kolay olanı,kendine merhem olmak zor,o yüzden RABBİM
    hiç ayırmasın bizleri inş.her tökezlediğimizde omuz verelim birbirimize,sadece rıza için inş.

    YanıtlaSil
  2. Bu hafta herkes yine ve yeniden benim için diye düşünse de,hepimize değse de çok daha ağır,evinin içinde yaşayanlar var,çaresiz kalanlar var...Lütfen bütün kardeşlere dua:)

    YanıtlaSil
  3. Pınarcım omuz vermek bazen dua bazen hatırlatma oluyor ve iyi geliyor inşallah Nagihahcım dediğine katılıyorum evin içinde olunca çoook daha zor rabbim hepimize acısında dualarda bizi buluştursun inş.

    YanıtlaSil